LÆR MINDFULNESS PÅ ISLANDS BRYGGE

Kom på næste hold
d. 12. september 2022

Lær mindfulness på otte uger i hyggelige, rolige omgivelser med vandudsigt på Islands Brygge. 

Ja tak - tilmeld mig

(video på vej med datoer for september - men indholdet i kurset er det samme)

Savner du ro og nærvær i din hverdag?

Lær mindfulness på otte uger i hyggelige, rolige omgivelser med vandudsigt på Islands Brygge. ​

På kurset lærer du over otte sessioner bl.a., hvordan du:

  • mediterer (vi mediterer også sammen)

  • bliver mere opmærksom, bevidst og til stede og finder ro i hverdagen

  • tackler stress, tankemylder og negative overbevisninger

  • øger din koncentrationsevne

  • integrerer meditation og mindfulness i din hverdag.

På holdet deler vi vores erfaringer med øvelser, og jeg gennemgår et nyt emne hver uge og nye øvelser.

Kurset er således en blanding af teori, praksis og erfaringsudveksling.

Ingen erfaring nødvendig
Du behøver ikke at have erfaring med meditation eller mindfulness i forvejen og på de første sessioner er meditationerne korte. 

Forvent at afsætte fra 15 til 45 minutter dagligt til små, praktiske øvelser i dagene mellem vores sessioner.

I løbet af de otte sessioner vil du sandsynligvis opleve en langt større ro, og du vil have nogle solide værktøjer til at kunne tackle mange af de udfordringer, vi møder i livet såsom stress, sorg og tankemylder. Har du søvnbesvær, vil du sikkert også opleve stærkt forbedret søvn.

Smukke omgivelser på Islands Brygge


Sessionerne bliver afholdt i Wennbergsiloen på Islands Brygge, der i dag er omdannet til private boliger. Jeg afholder sessionerne i min egen stue, der tidligere var et silorør. Det betyder, at rummet er helt rundt og har en smuk udsigt til vandet og Bryggen fra alle vinduerne. Det skaber rum til ro og fordybelse og en rar og tryg stemning.


Det siger tidligere kursister:

mindnow

“Kurset har været en fantastisk indre rejse for mig.

Gennem meditationen og mindfulnessteknikkerne har jeg lært utroligt meget om mig selv, og jeg har fået redskaber, som jeg kan anvende i min hverdag, når stress og for mange bekymrende tanker får overtaget i mig.

Andreas skaber en afslappet og åben atmosfære, hvor man frit kan dele sine mange tanker og erfaringer med hinanden.”

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ på Facebook

mindnow

“Kurset har for mig været en af de mest behagelige og nyttige oplevelser nogensinde.

At sidde i stuen bag eftermiddagssolen og lytte til dine fortællinger, til de andre kursister, og lukke øjnene og starte en ny øvelse, har føltes meningsfuldt og skønt.

Tak fordi du altid har været venlig, forberedt og smilende.”

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ på Facebook

mindnow

“En helt simpel ting jeg fik ud af kurset var, at jeg nu indser, at pauser og meditation ikke stjæler tid fra din hverdag. Tværtimod. De giver dig overskud, overblik. Og dermed tid.

Jeg tog kurset i håb om at kunne håndtere mine kroniske smerter bedre. Det virkede. Nu har jeg et redskab, jeg kan bruge, når jeg vil, og hvor jeg vil.

Øvelserne på kurset er dejligt simple og nemme at udføre.

Faktisk lavede jeg flere af “lektierne” sammen med mine børn, der først grinede lidt...og så blev helt hooked.”

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ på Trustpilot

Her er indholdet af de otte sessioner

Hver session har sit eget tema og varer 2,5 time - undtagen session 7, som varer 4,5 time.
Sessionerne består af en blanding af teori, øvelse og erfaringsudveksling.
Der vil være en lille pause undervejs.

SESSION 1
INTRODUKTION TIL MINDFULNESS

Du bliver introduceret til de syv grundindstillinger i mindfulness, lærer forskellen på 'doing'- og 'being'-mode, prøver at meditere og er mindful.

SESSION 2

SÅDAN HÅNDTERER DU STRESS I HVERDAGEN

Vi ser på forskellen mellem positiv og negativ stress, hvordan vi afspænder og afbalancerer krop og nervesystem, og hvordan du mindsker stress i hverdagen.



SESSION 3

MEDITATION OG NUETS KRAFT

Vi dykker dybere ned i vores meditationspraksis og de fem elementer i meditationen, og ser på forskningen bag mindfulness.



SESSION 4

FÅ STYR PÅ TANKERNE

Hvad gør man, når tankerne ikke vil stoppe? Og hvordan stopper man sig selv i at tænke negativt om sig selv og andre? Vi ser på, hvordan du kortlægger og bryder dine mønstre.

SESSION 5

MINDFUL YOGA

Uden at få sved på panden udfører vi et mindful yogaprogram, hvor du bliver introduceret til i alt 12 lette og mindfulde yogaøvelser på begynderniveau.



SESSION 6

SKAB GENVEJ TIL EN (FANTASTISK) NY VANE

Du lærer, hvordan du træner din viljestyrke, og hvordan man skyder genvej, når man skal etablere en ny, god vane. Du lærer desuden at scanne din krop.



SESSION 7 (BEMÆRK: VARER 4,5 TIME)

NYD STILHEDEN OG UDVID BEVIDSTHEDEN

Du lærer at skærpe sanser og sind med stilhed og vi dykker ned i, hvad bevidstheden er for en størrelse.
Denne session er to timer længere og for mange en særlig oplevelse. 



SESSION 8

LYKKE, KÆRLIGHED OG NÆSTE SKRIDT

Vi samler op på otte indholdsrige uger og ser på, hvordan du strukturerer dit eget program fremover og opretholder en simpel og mindful praksis i hverdagen.

Det praktiske:

  • Kursusstart: Mandag d. 12. september 2022

  • Varighed: Hver mandag i otte uger frem t.o.m. d. 7. november

  • Tidspunkt: Kl. 18.30 - 21 alle gange, dog d. 31. oktober kl. 17-21 (næstsidste session)

  • Sted: Islands Brygge 30C, 2300 Kbh S

  • Egnet for: Alle over 23+. Kontakt mig før tilmelding, hvis du p.t. er sygemeldt (f.eks. med stress) eller har en diagnose.

  • Antal deltagere: Max 8.


Kursuspris

Vælg mellem grundpakken, som indeholder alt det, du har brug for i et fysisk forløb, eller pluspakken,
som foruden det fysiske forløb indeholder et års fuld adgang til onlinekurset, workshops, liveevents, flere guidede meditationer m.m.

Grundpakken

3.500 kr.

  • OTTE FYSISKE SESSIONER på Islands Brygge på 2,5 timer per session (+ 2 ekstra timer på session 7).
     

  • DIGITAL KURSUSBOG med fyldige noter til samtlige sessioner inkl. ugeplan. 
     

  • 12 GUIDEDE MEDITATIONER på lydfiler, som du let kan downloade og afspille på din mobil.

Pluspakken

4.000 kr.

  • ALT FRA GRUNDPAKKEN
     

  • FULD ADGANG I 1 ÅR TIL MINDNOWS ONLINE MEDLEMSPLATFORM med:

    • hele kurset i onlineversion

    • liveevents & workshops

    • community på Facebook

    • mange flere guidede meditationer 
      Læs mere om medlemskabet

Mere information?

Kontakt mig

Har du brug for mere information - eller vil du gerne vende noget, inden du melder dig til? 

Så send en besked - så vender jeg hurtigt tilbage til dig. 

Bemærk: Der er begrænset antal pladser, så jeg kan ikke garantere plads, med mindre du har tilmeldt dig.


MANGLER DU SVAR?

Her er de ofte stillede spørgsmål

Effekten af otte ugers meditation og af øvelserne er forskellig fra person til person og hvilke udfordringer, du står overfor.

Men følger du kurset og udfører øvelsesprogrammet mellem sessionerne, vil du højst sandsynligt opleve større ro, mindre stress, mindre tankemylder, større fornemmelse af nærvær og en generelt længere lunte i hverdagen.

Processen kan også hjælpe dig til bedre at forstå dine tankemønstre bedre, at du bliver mere bevidst om din krops signaler, og at du bliver bedre til at mærke dig selv og dine følelser.

Alle sessioner foregår på Islands Brygge 30C, som er en tidligere silo, der er ombygget til beboelse. Kurset afholdes i min store, runde stue med smuk udsigt til vandet og Bryggen fra alle vinduespartierne. Det skaber rum til ro og fordybelse og en rar og tryg stemning.

Kurset kører hver tirsdag i otte uger fra kl. 18.30 til 21. Den syvende session (d. 23. maj) vil være udvidet, således at den forløber fra kl. 17 til 21.30. Kan man først deltage fra kl. 19, vil dette dog også være muligt.

Alle sessioner består af teori, øvelser og erfaringsudveksling. På de første sessioner vil øvelserne være korte (cirka 5-7 min. per øvelse), så alle kan være med. Efterhånden som forløbet skrider frem, vil meditationerne og øvelserne blive længere. De længste meditationer vil vare op til en halv time sidst i forløbet. Vi mediterer sammen flere gange per session. Teorien fylder en del - særligt i begyndelsen. Du lærer at meditere mindfuldt, at forstå elementerne i mindfulness, hvordan man bedst integrerer det i sin hverdag og får opbygget en god vane, hvordan du bedre tackler negative tanker og stress, ligesom vi kommer ind på vores forståelse af bevidstheden - altså det særlige rum, vi - bl.a. - dyrker i meditationen.

Endelig er erfaringsudveksling et vigtigt element på kurset. Efter hver uge vil vi sammen følge op på, hvordan det er gået i ugens løb, og efter hver øvelse vil vi tage en snak om, hvordan øvelsen forløb og gav af udfordringer, indtryk og oplevelser.

Det er selvfølgelig bedst at deltage i alle sessioner.

Men skulle du være forhindret i at deltage i en eller flere sessioner, har du mulighed for at læse op på det, vi gennemgår på dagen i kursusmaterialet, ligesom du stadig kan (og bør :)) lave de daglige øvelser og følge de guidede meditationer.

Køber du pluspakken, kan du desuden se en komprimeret udgave af sessionen som videosession og læse udførlige noter om den teori, vi gennemgår på sessionen.

Langt de fleste er egnede til at deltage. Du behøver ikke at have erfaring med at meditere eller kende til mindfulness i forvejen. Men du skal være motiveret for at lære det og have lyst og tid til at udføre en række daglige øvelser igennem de otte uger (op til cirka 30 minutter per dag - i begyndelsen mindre).

Hvis du p.t. er sygemeldt med stress, lider af en depression eller har en psykiatrisk diagnose, bedes du konsultere din læge først og derefter Andreas Hansen på andreas@mindnow.dk inden evt. tilmelding.

Her vil det i de fleste tilfælde være bedre at finde et andet hold, da dette kræver en anden type forløb.

Dette kursus er et metodeforløb. Dvs. du vil lære at meditere mindful og integrere mindfulness i din hverdag.

Der kan sagtens dukke følelser og udfordringer op, som vi vender undervejs, men vi vil ikke gå dybere ind i disse, som man ville gøre i et terapeutisk forløb.

På holdet er der kollektiv tavshedspligt. Dvs. hvad end der bliver delt af personlige oplevelser eller følelser, bliver mellem kursisterne og læreren på holdet, således at vi sammen danner et trygt rum at meditere og øve os i.

Ja. Alle meditationer på kurset er guidede. Du får desuden adgang til en række guidede meditationer på mp3. 

Har du pluspakken, vil du have adgang til endnu flere guidede meditationer i forskellige længder.


For at få udbytte af kurset, er det vigtigt, at du har mulighed for at udføre daglige øvelser mellem de ugentlige sessioner. I begyndelsen vil øvelserne være relativt korte (beregn cirka 7-10 minutter per dag), mens de vil blive længere, efterhånden som kurset skrider frem.

Senere i programmet vil de daglige øvelser tilsammen vare op til cirka 30 minutter - enkelte dage lidt længere. Øvelserne vil primært bestå af guidede meditationer og af mindfulde øvelser.

Der er intet læsepensum, men du har mulighed for at læse op på de enkelte sessioner, hvis du er forhindret i at deltage.

Det behøver du heller ikke at være, og du behøver heller ikke at have dyrket yoga før. På to af sessionerne (session fem og syv) vil vi gå igennem et mindfuldt yogaprogram sammen. Yogaprogrammet kræver ikke nogen særlig smidighed og kan laves af alle normale, raske mennesker, der kan stå oprejst.

Mindful yoga handler mere om at være i stillingen end at komme dybt i den. Har du svære rygproblemer eller er højgravid, vil der være enkelte øvelser, det vil være godt at springe over. Men størstedelen af programmet kan gennemføres af alle. Der er yogamåtter på holdet, men du er velkommen til at have din egen med.

Nej. Mindfulness er udviklet i 1970'erne af en amerikansk professor i medicin, Jon Kabat-Zinn, som desuden grundlagde The Stress Reduction Clinic og Center for Mindfulness in Medicine, Health Care, and Society på medicinsk fakultet på Massachusetts Universitet.

Mindfulness positive virkninger er siden grundigt dokumenteret og bliver benyttet i bl.a. offentlige tilbud herhjemme som led i f.eks. stressbehandling.

Meditationen, øvelserne og tilgangen i mindfulness er dog inspireret af en række praksiser, som særligt buddhisterne har benyttet i tusindvis af år. Man behøver dog hverken at tro på Buddhas lære eller være religiøs for at praktisere mindfulness, og mindfulness indeholder ikke et religiøst element.

Det er muligt at fortryde din tilmelding senest 14 dage før kursusstart. Skriv i så fald direkte til mig på andreas@mindnow.dk - eller via kontaktformularen her på siden.

Refundering af kursusbeløb senere end dette er ikke muligt. Du vil dog have mulighed for selv at overdrage din plads til en anden deltager inden kursusstart til en person, der er egnet til at følge kurset. Dvs. en, der ikke p.t. er sygemeldt med stress eller depression - eller har en psykisk diagnose.

Når kurset er gået i gang, er det ikke muligt at overdrage sin plads.

Grundpakken er det, du normalt får, når du tilmelder dig et fysisk mindfulnesskursus.

Så hvis du ønsker at lære mindfulness i en gruppe sammen med andre, og du derefter gerne vil være helt selvkørende, er det rigtig fint med grundpakken. 

Men faktisk fik jeg ideen til at skabe en onlineplatform, efter mine kursister på de fysiske hold til sidste session plejede at spørge, hvad vi så kunne gøre sammen efter ottende session.

Det fysiske forløb varer dog kun otte uger. Derfor var mit svar dengang, at der altså ikke rigtigt var mere - og det føltes lidt utilfredsstillende både for kursister og for mig selv.

Onlineplatformen i pluspakken er derfor en udvidelse til dig, som gerne vil holde fast i de gode vaner efter kurset gennem onlinesessioner, og som vil bygge videre på din mindfulde praksis.

Som onlinemedlem bliver du indbudt til liveevents tre gange om måneden, hvor vi enten fællesmediterer og dykker ned i et mindfuldt emne, eller vi mødes til gruppesession, hvor vi deler, hvordan det går med den mindfulde praksis. 

Samtidig får du som onlinemedlem adgang til ti ekstra sessioner, som der ikke er i det klassiske forløb + endnu flere guidede meditationer, beroligende meditationsmusik og muligheden for at få svar på dine spørgsmål i et helt år, ligesom du kan gense en komprimeret version af de enkelte sessioner.

Normalprisen for et års medlemskab af mindnow er 1.548 kr. (129 kr. pr. mdr.). Lige nu kører jeg dog intropris på 895 kr., og som deltager på et fysisk kursus, får du et års medlemskab for blot 500 kr. ekstra.